HVORDAN FUNGERER EN LEASINGRAMME?
En leasingramme fungerer som en overordnet aftale, der fastlægger de grundlæggende vilkår og betingelser for leasing af udstyr. Her er nogle nøgleelementer i, hvordan en leasingramme typisk fungerer:

Generelle betingelser
I starten af aftalen fastlægges de generelle betingelser, som gælder for alle leasingaftaler under rammeaftalen. Dette omfatter normalt aspekter som leasingperiode, leasingydelse og eventuelle forsikringskrav.

Udstyrsidentifikation
Leasingrammen identificerer de typer af udstyr, der kan leases inden for aftalen. Dette kan være alt fra IT-udstyr til medicinsk udstyr, afhængigt af virksomhedens behov og den aftalte økonomiske ramme til at lease udstyr for.

Fleksibilitet
En af fordelene ved en rammeaftale er fleksibiliteten. Virksomheden kan vælge at lease forskellige typer udstyr på forskellige tidspunkter i henhold til deres behov. Dette gør det lettere at tilpasse leasingaftalerne til virksomhedens skiftende krav.

Faste priser og vilkår
Rammeaftalen indeholder normalt fastlagte priser og vilkår for hvert type udstyr. Dette giver virksomheden klarhed omkring omkostningerne ved leasing og eliminerer behovet for at forhandle priser hver gang, der er behov for nyt udstyr.
Nyd godt af dine leasingfordele

Med en leasingramme kan du opnå fordelagtige vilkår uden at skulle forpligte dig til andet end den leasingramme du indgår, når du vælger forhandler og udstyr.
Hvordan fungerer det?
Sådan fungerer en leasingramme
1. Du arbejder sammen med os for at definere en leasingramme for en periode på tolv måneder. Du har mulighed for at indgå en leasingrammeaftale, hvis dit samlede rådighedsbeløb på udstyr for et år, starter fra 150.000 kr.
2. Vi bruger dette som grundlag og underskriver en leasingramme med dig. Denne indeholder dine præferencevilkår. Bemærk, at vi ikke beregner nogen kommissionsvilkår.
3. Inden for en periode på tolv måneder kan du til enhver tid anvende subvolumener på 3.500 kr. og derover. Der er ingen betalingsforpligtelse før dit første køb. Du kan nemt og hurtigt udskifte eller få adgang til andet udstyr, fordi den samlede volumen af din leasingramme allerede er godkendt.
Her er et eksempel:
Du underskriver en rammeaftale for en leasingramme, der dækker 350.000 kr. Du starter med at anskaffe dig computere og software fra forhandler A til en værdi af 250.000 kr. Seks måneder senere bruger du yderligere 40.000 kr. på laptops fra forhandler B – og du nyder fortsat godt af din leasingramme på andet udstyr, der samtidig sikrer dig, at du ikke kommer ud i nogen uforudsete udgifter.
Så nemt er det
Opnå fordelagtige leasingydelser samt hurtig og enkel ekspedition. Sådan fungerer det:

Vi finansierer mere, end du måske tror

Vi tilbyder også sale and lease back
Som en del af din leasingramme kan du også lave en aftale om Sale and Lease Back. Det begynder med, at en virksomhed ejer noget udstyr, som eksempelvis en produktionsmaskine, virksomheden ønsker at sælge. Virksomheden sælger derefter udstyret til en tredjepart, som i dette tilfælde vil være GRENKE. Efter salget lejer virksomheden udstyret tilbage fra den nye ejer i en aftalt leasingaftale. Denne aftale indebærer normalt periodiske betalinger i form af leasingydelser.
Digital underskrift af aftaler med eSignature

eSIGNATURE – HURTIGT OG MILJØVENLIGT
DEN ABSOLUT HURTIGSTE MÅDE AT FÅ AFREGNET SIN AFTALE PÅ, ER AT ANVENDE MitID/e-signatur
Underskriv din leasingaftale via en tablet, mobiltelefon eller PC. Det sparer tid, så du kan komme videre med din forretning.
- Hurtig elektronisk underskrift af kontrakter og online overførsel
- Sikkert samtidig juridisk bindende
- Helt uden papir
Andre ydelser
Læs mere om vores andre leasingløsninger til dine finansieringsbehov her: