Leasingramme

En leasingramme betyder, at du som erhvervsdrivende kan indgå en aftale om at få udstyr leaset til en samlet anskaffelsessum svarende til den aftalte ramme. Kreditvurderingen er gældende i 12 måneder fra underskrift. Det giver jer en sikkerhed, at I er godkendt på forhånd, når I skal vælge udstyr. 

HVORDAN FUNGERER EN LEASINGRAMME?

En leasingramme fungerer som en overordnet aftale, der fastlægger de grundlæggende vilkår og betingelser for leasing af udstyr. Her er nogle nøgleelementer i, hvordan en leasingramme typisk fungerer:

Generelle betingelser

I starten af aftalen fastlægges de generelle betingelser, som gælder for alle leasingaftaler under rammeaftalen. Dette omfatter normalt aspekter som leasingperiode, leasingydelse og eventuelle forsikringskrav.

Udstyrsidentifikation

Leasingrammen identificerer de typer af udstyr, der kan leases inden for aftalen. Dette kan være alt fra IT-udstyr til medicinsk udstyr, afhængigt af virksomhedens behov og den aftalte økonomiske ramme til at lease udstyr for.

Fleksibilitet

En af fordelene ved en rammeaftale er fleksibiliteten. Virksomheden kan vælge at lease forskellige typer udstyr på forskellige tidspunkter i henhold til deres behov. Dette gør det lettere at tilpasse leasingaftalerne til virksomhedens skiftende krav.

Faste priser og vilkår

Rammeaftalen indeholder normalt fastlagte priser og vilkår for hvert type udstyr. Dette giver virksomheden klarhed omkring omkostningerne ved leasing og eliminerer behovet for at forhandle priser hver gang, der er behov for nyt udstyr.

Generelle betingelser

I starten af aftalen fastlægges de generelle betingelser, som gælder for alle leasingaftaler under rammeaftalen. Dette omfatter normalt aspekter som leasingperiode, leasingydelse og eventuelle forsikringskrav.

Udstyrsidentifikation

Leasingrammen identificerer de typer af udstyr, der kan leases inden for aftalen. Dette kan være alt fra IT-udstyr til medicinsk udstyr, afhængigt af virksomhedens behov og den aftalte økonomiske ramme til at lease udstyr for.

Fleksibilitet

En af fordelene ved en rammeaftale er fleksibiliteten. Virksomheden kan vælge at lease forskellige typer udstyr på forskellige tidspunkter i henhold til deres behov. Dette gør det lettere at tilpasse leasingaftalerne til virksomhedens skiftende krav.

Faste priser og vilkår

Rammeaftalen indeholder normalt fastlagte priser og vilkår for hvert type udstyr. Dette giver virksomheden klarhed omkring omkostningerne ved leasing og eliminerer behovet for at forhandle priser hver gang, der er behov for nyt udstyr.

Nyd godt af dine leasingfordele

Med en leasingramme kan du opnå fordelagtige vilkår uden at skulle forpligte dig til andet end den leasingramme du indgår, når du vælger forhandler og udstyr.

Sådan fungerer en leasingramme

1. Du arbejder sammen med os for at definere en leasingramme for en periode på tolv måneder. Du har mulighed for at indgå en leasingrammeaftale, hvis dit samlede rådighedsbeløb på udstyr for et år, starter fra 150.000 kr. 
    
2. Vi bruger dette som grundlag og underskriver en leasingramme med dig. Denne indeholder dine præferencevilkår. Bemærk, at vi ikke beregner nogen kommissionsvilkår.
    
3. Inden for en periode på tolv måneder kan du til enhver tid anvende subvolumener på 3.500 kr. og derover. Der er ingen betalingsforpligtelse før dit første køb. Du kan nemt og hurtigt udskifte eller få adgang til andet udstyr, fordi den samlede volumen af din leasingramme allerede er godkendt.

Her er et eksempel:


Du underskriver en rammeaftale for en leasingramme, der dækker 350.000 kr. Du starter med at anskaffe dig computere og software fra forhandler A til en værdi af  250.000 kr. Seks måneder senere bruger du yderligere 40.000 kr. på laptops fra forhandler B – og du nyder fortsat godt af din leasingramme på andet udstyr, der samtidig sikrer dig, at du ikke kommer ud i nogen uforudsete udgifter. 

Så nemt er det

Opnå fordelagtige leasingydelser samt hurtig og enkel ekspedition. Sådan fungerer det:

Vi finansierer mere, end du måske tror

Rengøringsudstyr

Sørg altid for renlighed – det er virkelig vigtigt! Men hvordan kan du klare det? Med gulvvaskere, støvsugere og højtryksrensere. Vi hjælper dig med at rydde op i omkostningerne. Med GRENKE kan du finansiere det hele.

Elcykler

Kunne du godt tænke dig at undgå at sidde fast i myldretiden og samtidig gøre noget godt for miljøet og din sundhed? Med GRENKE kan du finansiere sundhed og velvære for dine medarbejdere, hvis du giver dem mulighed for at bruge elcykler.

Kaffeautomater

En kop kaffe, der kommer ud ved et tryk på en knap, er en god måde at starte dagen. Det hjælper også med at komme i gang igen efter frokosten. Del oplevelsen med dine medarbejdere med finansiering af kaffeautomater fra os.

Værktøj, udstyr og maskiner

På dit værksted er du omgivet af udstyr og maskiner, som letter arbejdet. Lidt ligesom GRENKE – med den rette finansiering.

Frankeringsmaskiner

Din virksomhed afsender utallige breve hver dag. Det er møjsomt arbejde at sætte et frimærke på hvert enkelt brev. Derfor har du brug for en frankeringsmaskine.

Kopimaskiner, printere

Kopimaskiner og printere er hele tiden i brug på et kontor. Og derfor skal de kunne holde til noget. Men udstyr af høj kvalitet er tit meget dyre. Med GRENKE er det ikke noget problem. Du kan nemt finansiere kopimaskiner og printere.

Medicoteknisk udstyr

Det er vigtigt, du kan have tillid til det medicotekniske udstyr, du bruger. Vi vil gerne hjælpe med at finanserie det bedste udstyr til din virksomhed.

Gaffeltrucks

Det er dit job at transportere tunge ting. For at kunne gøre det har du brug for gaffeltrucks. De skal kunne holde til meget – for de skal jo transportere ting, der vejer meget, hver dag. Vi kan hjælpe dig med de tunge løft i forbindelse med finansieringen.

Multimedieudstyr

Der er brug for multimedieudstyr på mange områder. Det drejer sig både om projektorer, monitorer og storskærme samt monitorholdere, standere til hovedtelefoner og meget mere. Du kan finansiere det hele med GRENKE.

Sikkerhedsudstyr og alarmsystemer

Arbejdspladserne i din virksomhed er fulde af værdifuldt udstyr. Derfor er det nødvendigt at beskytte dem. Det kan klares med sikkerhedsudstyr, alarmsystemer og overvågningskameraer – og GRENKE tager sig af finansieringen.

Hoteludstyr

Rengøringsudstyr, hotelsoftware, værelsesindretning – når du driver et hotel, er der meget at tænke på. Men én ting, du ikke behøver bekymre dig om, er finansieringen. Det tager GRENKE sig af.

Kompressorer

Kompressorer bruges til mange forskellige ting, lige fra byggepladser til værksteder og rengøring. Uanset hvad du har brug for kompressorer til, tager vi trykket af med henblik på omkostningerne. Med GRENKE kan du nemt finansiere dit udstyr.

Audiovisuelt udstyr

Vi tænker i lyd og billeder. Før dine idéer ud i livet – alt hvad du har brug for, er det rette udstyr. GRENKE leverer en enkel måde til at finansiere kameraer, mikrofoner og belysningsudstyr.

Fitnessudstyr

Uanset om du bare har brug for en crosstrainer, eller om du skal have fornyet det hele i dit motionscenter, så er GRENKE den perfekte finansieringspartner.

Telekommunikation

Problemfri kommunikation er ofte meget vigtigt i det daglige arbejde. Derfor hjælper vi dig med at finansiere dit telekommunikationsudstyr.

IT-hardware

Mobilt udstyr uundværligt i den daglige arbejdsdag. Af mange anses det for at være det absolut vigtigste værktøj i forbindelse med deres arbejde. Men udstyr, servere og hukommelse er ikke billigt. Det ved vi godt – og vi hjælper dig med at finansiere det.

LED-teknologi

Du lyser verden op. LED-teknologi er en enestående måde at sætte fokus på forskellige områder i et rum, men den giver også fantastiske muligheder for at være kreativ og innovativ. Men det er ikke helt billigt. Vi hjælper dig. Med GRENKE er store omkostninger ikke noget problem.

Software

Du har allerede hardware og mangler software. Det kan GRENKE også finansiere

Kontormøbler

Når du planlægger en udvidelse, kan det være forbundet med store omkostninger at anskaffe nyt kontorudstyr. Du kan finansiere dine anskaffelser med GRENKE, lige fra en enkelt kontorstol til en hel reception.

POS

Salg er, det der motiverer dig – og det, der holder dig oven vande. Det kan det rigtige kassesystem hjælpe dig med. Disse systemer omfatter kasseapparater, betjeningspaneler, scannere, kvitteringsprintere og pengeskuffer. Men hvordan kan du finansiere systemet? Hos os.

1 / 20

Vi tilbyder også sale and lease back

Som en del af din leasingramme kan du også lave en aftale om Sale and Lease Back. Det begynder med, at en virksomhed ejer noget udstyr, som eksempelvis en produktionsmaskine, virksomheden ønsker at sælge. Virksomheden sælger derefter udstyret til en tredjepart, som i dette tilfælde vil være GRENKE. Efter salget lejer virksomheden udstyret tilbage fra den nye ejer i en aftalt leasingaftale. Denne aftale indebærer normalt periodiske betalinger i form af leasingydelser. Læs mere om Sale and Lease Back her. 

Ring til os

Kontakt os via

+45 44 52 88 10

Ma - Fr 9:00 - 15:00

Digital underskrift af aftaler med eSignature

eSIGNATURE – HURTIGT OG MILJØVENLIGT

DEN ABSOLUT HURTIGSTE MÅDE AT FÅ AFREGNET SIN AFTALE PÅ, ER AT ANVENDE MitID/e-signatur

Underskriv din leasingaftale via en tablet, mobiltelefon eller PC. Det sparer tid, så du kan komme videre med din forretning.

  • Hurtig elektronisk underskrift af kontrakter og online overførsel
  • Sikkert samtidig juridisk bindende
  • Helt uden papir

Andre ydelser

Læs mere om vores andre leasingløsninger til dine finansieringsbehov her: